Happy momlife

meer energie
Joyce

Joyce

Moeder van 3, bonus van 1, gescheiden en opnieuw verliefd geworden. Deelt tips om met je kids te doen, lekker recepten, budget tips en de leukste uitjes!

Wat ik doe om meer energie te hebben

Het laatste jaar heb ik weinig slaap gehad. Niet gek natuurlijk met een baby in huis. Doordat ik door de hele situatie met Fleur al zo weinig sliep werd het er niet beter van als ik bepaalde dingen overdag deed. Ik besloot het roer om te gooien, zodat ik fitter word en meer uit mijn dag halen kan.

Meer offline 

De dagen vliegen voorbij en als ik niet op let zit ik de hele dag op mijn telefoon te scrollen door Instagram. Dit terwijl ik mijn tijd eigenlijk wel beter kan gebruiken. Ik moet bijvoorbeeld een huishouden runnen. Ik besloot mijn telefoon vaker aan de kant te zetten en heb van veel apps de meldingen uit staan. En Facebook bijvoorbeeld? Dat staat alleen nog op mijn computer. Of wat dacht je van pinterest? Daarvoor moet ik mijn tablet pakken. Minder scherm tijd voor mij dus. Ook meteen weer een goed voorbeeld voor de kinderen. Dus als je niet direct een reactie krijgt op je appjes dan ligt mijn telefoon ergens rond te slingeren.

Geen cafeïne

Ik probeer sinds korts amper cafeïne te drinken. Ik dronk nogal wat cafeïne tijdens mijn redbull verslaving, en dan de glazen cola nog niet meegeteld. Tegenwoordig drink koffie zonder cafeïne en cola ook zonder cafeïne. De redbull heb ik al een tijdje aan de kant gezet. Ik haal het trouwens ook niet meer in huis. Visite kan zich aanpassen en anders kiezen ze maar iets anders uit om te drinken.

Rond 10 uur slapen

Door de zomer ging ik echt te laat op bed. Helemaal met gebroken nachten is het handig om zoveel mogelijk slaap mee te pakken. Ik probeer weer rond 22:00 uur in bed te liggen en tot dusver lukt het aardig. Ik lig er in ieder geval rond 22:00 uur en ga vaak dan nog even lezen het is namelijk goed voor je om een half uur voor je gaat slapen geen schermen meer te hebben. Dit doorbreek ik graag door een paar bladzijdes te lezen. Meestal zijn het er echt maar een paar, want dan ben ik zo moe en val ik in slaap.

’s Avonds geen frisdrank meer 

Ik dronk altijd heel veel frisdrank. Als ik niet oplette dan ging er zo een hele fles cola doorheen. Nu gaf ik al aan dat ik mijn drinken zonder cafeïne drink en dat is al een hele vooruitgang. Maar ik probeer nu ’s avonds geen prik meer te drinken. Ik neem nu de hele avond thee en hierdoor merk ik ook dat ik makkelijker in slaap val. Er zit toch veel troep in frisdrank en ik denk dat ik er op reageer. Sowieso reageer ik snel op suikers, maar dat is een volgende stap.

In de ochtend wandelen of fietsen 

Ik probeer iedere dag met de meisjes een wandeling te maken of een stukje te fietsen. Wanneer ik dit gedaan heb merk ik ook dat ik meer energie heb om de rest van de dag actief te zijn. Krijg ik een dipje? Dan is het vaak wel weer tijd om even naar buiten te gaan voor een frisse neus. Door weer en wind, want ook als het regent kun je prima naar buiten.

Door bovenstaande te doen hoop ik ook een herfst/winter dip te voorkomen. Wat doe jij om deze tijd van het jaar makkelijker te maken? 

Facebook Comments

Share this post