Persoonlijk

Social minderen hoe gaat het nu?

social detox

Een tijdje terug schreef ik over een social detox. Ik wilde minder online zijn en meer offline zijn. Ik kan namelijk uren met mijn telefoon in mijn handen zitten scrollend door mijn facebook tijdlijn, Instagram of mijn twitter feed. Zonde van mijn tijd die ik ook kan stoppen in een boek of door productief te werken. Wanneer ik met de kinderen bezig ben heb ik vanzelfsprekend mijn telefoon niet continu in mijn handen. 

Ben ik meer offline?

Ja zeker! ik ben veel minder aan het scrollen door mijn Instagram en Facebook. Ook heb ik flink wat minder tijd doorgebracht op whatsapp. Oké dit had kwam ook doordat ik zwanger ben en hierdoor weinig zin had om sociaal te doen (sorry!). Ik was liever in mijn eigen holletje en vooral bezig met het gezin en ervoor zorgen dat ik eten naar binnen kreeg. Ook ben ik niet goed in geheimen bewaren van mezelf, ik wil zoiets dan direct delen. Ik besloot verstandig te zijn en er voor te kiezen om wat meer offline te zijn.

Het offline zijn is ook iets wat ik echt graag wil volhouden. Door mijn blog ben ik natuurlijk al veel online aanwezig, maar daarbuiten heb ik zoveel andere dingen die ik zou kunnen doen. Ik denk namelijk dat offline zijn er ook voor kan zorgen dat ik meer boeken ga lezen. Ik heb nog zoveel ongelezen boeken op mijn pc staan dat het echt zonde is dat ik dit niet vaker doe.

Hoe ik meer offline ben

  • Ik mag van mezelf mijn telefoon 1x opladen. Dit doe ik meestal ‘s nachts dus is mijn telefoon leeg? Dan heb ik dikke pech en kan/mag ik hem niet meer gebruiken
  • Whatsapp: is het een vraag die direct beantwoord moet worden? Ja direct reageren. Nee? Eerst afmaken waar je mee bezig bent.
  • Tijdens het werken (bloggen) leg ik mijn telefoon aan de kant zodat ik de focus kan leggen op wat ik echt moet doen.
  • Weg met de  apps! Gisteravond besloot ik een aantal apps te verwijderen van mijn telefoon. Twitter, Facebook en Messenger zijn verdwenen! Instagram kan alleen maar via de telefoon dus die heb ik er wel opgelaten. Wel ben ik daar minder op te vinden sinds dat ze zo’n irritante tijdlijn hebben.

Dit zijn eigenlijk wel de grootste punten die Ik heb toegepast om minder online te zijn en meer offline. Het geeft ook heel veel rust. 

 

Facebook Comments
Previous Post Next Post

heb je deze blogs al gelezen?

4 Comments

  • Reply milou

    Goed hoor! Ik merk bij mezelf dat ik de laatste tijd mijn telefoon heel veel gebruik! Ik ben met zwangerschapsverlof en de verveling begint nu een beetje toe te slaan dan pak ik heel snel mn telefoon er bij. Heel slecht want ik heb inderdaad bijvoorbeeld genoeg boeken om uit te lezen!

    25/01/2017 at 10:08 am
    • Reply admin

      Jaa bij mij is het gebleven na mijn verlof! Ik moest echt minderen. Maar tijdens je verlof snap ik het hoor! Helemaal bij de eerste dan heb je verder niet zoveel meer te doen.

      25/01/2017 at 10:08 am
  • Reply Jessica

    Jeetje wat goed, en als je je telefoon maar 1x op mag laden per dag, zorg je er wel voor dat die niet leeg gaat zodat niemand je meer kan bereiken voor de kinderen mocht er wat zijn! Super goed dat je zoveel bent geminderd.

    27/01/2017 at 4:59 pm
  • Reply marjonS

    Het is ook een doel van mij. Het is twee weken goed gegaan. We hadden ons internet (Wifi) al omgezet naar ons nieuwe huis. In ons huis hadden we een tijdelijk internet kaartje. Ik zette mijn internet daarom geregeld uit. Ging prima, miste het niet. Hierdoor gebruikte ik mijn gsm dus veeeel minder!!!
    Maar nu in ons nieuwe huis en de wifi er gewoon weer is merk ik dat ik er weer veel mee bezig ben.
    Toch wil ik echt gaan minderen. Jouw punten zijn wel goed hoor. Meestal lukt het mij wel om maar 1x per dag mijn gsm om te laden.
    Twitter van mijn gsm gehaald en snapchat account helemaal verwijderd en eraf gehaald. Dat scheelt al een beetje gsm gebruik.

    27/01/2017 at 8:25 pm
  • Leave a Reply