Review Spelletjes

Review: Aladins vliegende tapijt

Onlangs mochten wij een paar leuke spelletjes van Goliath testen. Waaronder het spel Aladins vliegende tapijt. Een spel die mij deed denken aan een spelletje van vroeger. Waarom? Omdat het een evenwicht spel is en er “vroeger” ook zoiets was. Samen met Aron heb ik het spelletje geprobeerd en in dit blogje kun je lezen wat wij er van vinden.

Het vliegende tapijt wil graag zoveel mogelijk spullen meenemen, maar hoeveel kan het vliegende tapijt houden? Leg om de beurt een voorwerp op het vliegende tapijt, hoe zwaarder des te meer punten je kunt verdienen. Zorg dat jij niet degene bent waardoor het vliegende tapijt naar beneden valt! Als dat gebeurt ben je af/moet je punten inleveren. Wie het hoogste aantal punten heeft is de winnaar!

Wat vinden wij van Aladins vliegende tapijt

Ik was heel benieuwd hoe dit spel bij Aron ging. Hij is namelijk motorisch niet altijd even handig. En bij dit soort spelletjes is motoriek heel belangrijk. Dit spel is dus onwijs fijn om zijn motoriek wat verder te ontwikkelen. Want leg maar iets op een wiebelend kleedje, dat is best moeilijk hoor! Ik merkte tijdens het spelen dat Aron een beetje zenuwachtig werd. Hij was namelijk bang dat het tapijtje ging kantelen. Heel gezellig zo’n giechelend ventje tijdens het spelen van een spelletje. Per speel ronde waren wij elke keer ongeveer 15 minuten bezig, een prima spelletje voor tussendoor dus. Je kunt het spel met 2-4 personen spelen, ik vind dit altijd wel heel erg fijn, want dan kan ik ook alleen met Aron een spel doen.

Onze eindconclusie: Het is een leuk spel om ‘s middags uit school te spelen. Soms een beetje spannend maar succes gegarandeerd.

Het spel kost €24,99 en is o.a. te koop bij bol.com