#mamawordtfit

Op weg naar fit ♥ Hoe ik meer water drink

Water drinken ik ben er echt heel slecht in. Of beter gezegd ik was er heel slecht in. Sinds ik ben begonnen met sporten en meer let op wat ik naar binnen werk gaat het water drinken ook een stuk beter. Waar ik voorheen amper water naar binnen werkte gaat nu minimaal één liter per dag naar binnen. Mijn gouden tips deel ik in dit blog. 

Eerst water dan koffie

In de ochtend begin ik tegenwoordig met een glas water en daarna mag ik pas een kop koffie. Door deze regel voor mezelf te hebben drink ik in ieder geval al één glas voor dat de dag echt begint.

Altijd binnen handbereik

Als ik ‘s avonds op bed ga neem ik mijn dopper mee naar boven. Gevuld met water natuurlijk. Ook staat hij altijd in de buurt van waar ik zit of werk en zit hij standaard in mijn schoudertas of luiertas. Door altijd water in de buurt te hebben pak ik het sneller, want als het er staat moet het toch een keer op hé.

Een smaakje aan je water

Je kunt je water heel makkelijk een smaakje geven waardoor jij het misschien makkelijker weg drinkt. Voor mij werkt dit in ieder geval wel heel erg goed. Je kunt hier allerlei soorten fruit en kruiden voor gebruiken en je kunt er ook voor kiezen om licht bruisend water te gebruiken. Mijn favoriete toevoegingen zijn:

  • aardbeien
  • watermeloen en een takje munt
  • munt en limoen
  • komkommer
  • Citroen
  • Limoen
  • Framboos
  • Een combinatie van bovenstaande
Je vocht op eten

En dan heb je natuurlijk nog de optie om vocht op te eten. Denk aan een stuk watermeloen bijvoorbeeld. Watermeloen zit bomvol water of komkommer. En zo zijn er nog meer manieren om je vocht op te eten. Op warme dagen kun je er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een bouillon te nemen.

Een water wekker

Een wekker zetten heeft mij enorm geholpen om het ritme er in te krijgen. Door elke 2 uur een wakker te zetten dronk ik een stuk meer en vergat ik niet dat er ook weer vocht in mijn lichaam moest. Ook zijn er apps die je hier voor kunt gebruiken. Waterlogged en Aqua Alert zijn hier een voorbeeld van.

Heb jij nog tips om meer water te drinken? Laat ze achter in de reactie. Heb jij nog een vraag voor mij omtrent het fitter worden? Laat het weten! 😀 

Previous Post Next Post

heb je deze blogs al gelezen?

8 Comments

  • Reply Wendy

    Bij mij heeft een app heel goed geholpen. Ik had er eentje met een dertig dagen challenge. Aan het begin dronk ik nauwelijks, aan het eind dronk ik met gemak 2,5 liter. Maar nu heb ik de app weer verwijderd, en ik merk meteen dat ik weer terugval. Misschien toch maar weer instaleren dan!

    26/06/2016 at 8:14 am
  • Reply Carmelina

    Ik heb gewoon overal flesjes water ideaal! 🙂 maar nu ik zwanger ben vind ik water ook het lekkerste geloof ik…. De rest geeft maagzuur..

    26/06/2016 at 1:37 pm
  • Reply Jessica

    Ik ben een dorstig persoon, dus dat water drinken zit wel snor! Gelukkig maar. Met stukjes fruit/munt erin is het super lekker en geeft het je net weer een andere smaak! Ook eens spa rood proberen te drinken, is nog weer anders van smaak.

    26/06/2016 at 2:29 pm
  • Reply Cassandra

    Bouillon raad ik je af ivm met het zoutgehalte waardoor je vocht vast houdt. Bij elke kop koffie dien je ook een glas water te drinken omdat koffie vocht uit je lichaam trekt door de cafeïne etc. daardoor kun je hoofdpijn krijgen. Je bent goed op weg! Succes

    26/06/2016 at 2:37 pm
    • Reply admin

      Ik ben van mening dat als je veel zweet, op warme dagen bijvoorbeeld een bouillon prima kan. En een zelf getrokken bouillon kan ook zoutloos zijn. Als je van die zakjes bouillon doet dan is het idd zout.

      26/06/2016 at 2:39 pm
  • Reply Claudia

    Mensen die ziek zijn krijgen juist bouillon als het warm is om dat vocht vast te houden. Want ze drinken bijna nooit goed nl. Ook oudere mensen krijgen dit op aanraden van verpleeghuis artsen etc.

    26/06/2016 at 3:05 pm
  • Reply Michelle

    Ik drink zo’n 2 a 2.5 l water per dag! Drink geen frisdranken oid (wel thee en af en toe een wijntje) en vind het ook niet saai. Gebruik ook een waterapp, handige reminder maar merk dat het me ook prima lukt zonder de app.

    26/06/2016 at 4:24 pm
  • Reply marjon

    Ik drink ook veel te weinig. Sinds we een dopper hebben gekregen op het werk, vul ik deze elke ochtend en zorg ook dat die leeg is. Liefste nog een keer vullen en nogmaals leeg drinken.

    Ik ben eigenlijk zowiezo een slechte drinker… :S Dus wel handig om te lezen hoe ik meer / beter water kan drinken.

    30/06/2016 at 11:45 am
  • Leave a Reply