Happy momlife

shutterstock_382186414
Joyce

Joyce

Moeder van 3, bonus van 1, gescheiden en opnieuw verliefd geworden. Deelt tips om met je kids te doen, lekker recepten, budget tips en de leukste uitjes!

Morgen begin ik echt!

Al een paar weken roep ik dat ik “morgen echt ga beginnen” met gezonder eten, maar oef! Ik moet echt dat cyclus van teveel suikers doorbreken. En ik weet niet of zo vlak voor de zomervakantie wel het goede moment is om te beginnen aangezien er nog zoveel leuke dingen gepland staan. Ik kan het daarom beter uitstellen, uitstellen tot een moment waarop ik niet moe ben of 100.000 andere excuses heb. Of moet ik nu gewoon eens doorzetten? 

Teveel snacks?

Ik deed de laatste tijd te vaak boodschappen dat wil zeggen dat ik geen ruimte had voor brood in de vriezer waardoor ik vaker naar de winkel ging. Hierdoor nam ik snel een zakje snoepjes of chocolade mee en dat ging natuurlijk zo snel mogelijk op. Belachelijk! En het frustreerde mij enorm. Mijn eerste stap om dit aan te passen was de vriezer leeg eten en ontdooien, zodat er meer ruimte kwam voor brood. Ik kan nu 3 broden kwijt en hoef dus nog maar 2 x per week brood te halen heel fijn! De kans dat ik dan ongezonde meuk meeneem is een stuk kleiner. Bij de normale boodschappen bestel ik geen gekke dingen meer. Voornamelijk groente en fruit en rijstwafels etc. ik wil dit echt meer als basis gaan gebruiken voor snack en meer de keuken in duiken om zelf lekkere dingen te maken. En zaterdag gaat onze snack dag worden, dan mogen wij iets kiezen bij de winkel waar wij beide veel zin in hebben. Jep Ro gaat met mij mee doen in dit verhaal haha!

Sporten maar

Het sporten heb ik inmiddels weer opgepakt en dit heeft ook een doel. Halverwege augustus hebben wij een bruiloft en het jurkje dat ik wilde hebben zit in maat M net te straks. Mijn doel is dus om in dit maatje te kunnen passen voor de bruiloft en hiervoor moet ik gewoon sporten. Ik sport met de videos van popsugar op youtube en dit vind ik echt een aanrader. Je kunt zelf kiezen hoe lang je de tijd hebt om te sporten en wat je precies wilt trainen. Ik heb een afspeellijst (privé) gemaakt met alle workouts die ik wil proberen/doen. Het leuke aan de workouts is dat er ook veel dans workouts bij zitten en voldoende workouts waarbij je geen gewichten etc. nodig hebt. Ik doe deze zelf wel, want ik heb een aantal gewichten in huis. Ik wilde eigenlijk alweer insanity doen, maar mijn lijf doet nog steeds niet wat ie moet doen en ik durf het nog niet dusdanig te belasten. Hiervoor wil ik eerst zeker weten dat mijn baarmoeder in orde is en wil ik een bezoekje brengen aan de fysiotherapeut voor mijn bekken/staartbotje. Iets wat ik eigenlijk al had moeten doen, maar waar ik niet de tijd voor neem/nam. Tot die tijd ga ik dus low impact sporten en hoop ik het doel te bereiken dat het jurkje net even iets mooier gaat zitten.

Genoeg te doen dus de komende tijd en het wordt ook wel weer tijd. 

Facebook Comments

Share this post