#mamawordtfit

# mamawordtfit | De wereld van diëten

Het is zondag en dan betekent dat het weer tijd is voor een nieuwe fit blog. Vorige week gaf ik al aan dat ik het deze week over op dieet gaan wil hebben. Want is dit nodig? En welk dieet past er op dit momentbij mij? Ik dacht hier overna en ben sinds afgelopen week ook begonnen met een dieet. Vandaag is ook mijn weegdag. Maar daar schrijf ik over op de laatste zondag van elke maand. Deze maand kun je die update verwachten op 31 januari a.s. 

Diëten

Ik heb de afgelopen jaren diverse diëten geprobeerd. Of eigenlijk waren het meer andere levenstylen. Met sommige diëten heb ik echt succesen behaald. Daarom leek het mij nu ook een goed idee om wat ondersteuning te krijgen bij het afvallen. Want alleen bewegen is niet genoeg er moet weer een gezondere levenstyle bij komen. En het zo even 1-2-3 doen werkt voor mij gewoon niet.

Bodieboost

Als eerste had ik mijn bodieboost boeken er weer bij gepakt. Hier ben ik mede voor mijn zwangerschappen veel mee afgevallen. De manier werkte goed alleen vond ik het heel jammer dat ik het niet kan bijhouden. Dat er geen app is waar je in kunt voeren wat je hebt gehad en dat je dan in één oog opslag kunt zien wat je nog over hebt. Nu las ik afgelopen week dat er inmiddels een android app is, maar ik heb natuurlijk een Iphone en daar is nog geen app voor. Ik besloot dus niet met Bodieboost te beginnen.

Sonja Bakker

En dan hebben we natuurlijk onze vriendin Sonja Bakker. Ik heb ooit eens een boek van haar bij de Lidl gekocht maar ik merkt al snel dat dit niks voor mij is. Sonja is namelijk DOL op gekookt aardappels en ik walg van die dingen. Ik maak ze niet en eet ze al helemaal niet. Ook vond ik dat hele concept dat je verplicht een menu moet volgen om af te vallen maar niks. Hier kon ik dus ook een streep door zetten

Weight Watchers 

En als laatste ben ik nu aanekomen bij Weight Watchers. Half blogland is tegenwoordig aan de Weight Watchers en ik wilde het ook een kans geven. Ik heb de online cursus aangezet en de app inmiddels op mijn telefoon. Ik merk dat dit tot duser werkt. Ik ben nu een week bezig en merk dat ik echt moest afkicken. Suikers hebben hele hoge punten bij weight watchers en daar was ik een klein beetje (kuch) verslaafd aan. Ik heb een paar dagen hoofdpijn gehad van het afkicken, maar inmiddels gaat het al een stuk beter. Ik begin mijn draai te vinden en ik hoop dan ook dat er vanochtend mooie resultaten op de weegschaal staan. Ik wil ongeveer 15 KG afvallen en ik denk dat het mij wel gaat lukken doormiddel van gezond eten met de Weight Watchers app en het sporten in de sportschool.

Volg jij ook een dieet? Of kan jij zonder een dieet goed op je eten letten? 

Facebook Comments
Previous Post Next Post

heb je deze blogs al gelezen?

16 Comments

  • Reply Milou

    Ik ben echt fan van Weight Watchers. Na mijn zwangerschap ga ik er ook weer mee aan de slag om de zwangerschapskilo’s te verliezen!

    17/01/2016 at 6:09 am
    • Reply Joyce

      Ja ik ben tot dusver ook erg positief! En de eerste resultaten zijn ook oké!

      17/01/2016 at 9:35 am
  • Reply Olga

    Ik heb nog nooit een dieet gevolgd, maar weet wel dat je op eigen kracht best af kunt vallen als je snacks en teveel zoetigheid links laat liggen. Ik ben ooit 10 kilo afgevallen door voor gezonde tussendoortjes te kiezen en echt even een tijd streng te zijn. Als je gewend bent om veel te snacken is je maag dat ook. De truuk zit hem in het aanpassen van de hoeveelheid eten zodat ook je maag aan minder grote porties genoeg heeft. Kost je ongeveer een weekje. Verder geloof ik heel erg in het goed ontbijten en op de dag zelf minder eten. Dus eerder warm eten en ‘s avonds een lichte maaltijd, zodat je minder hoeft te verteren in je slaap. 🙂

    17/01/2016 at 7:02 am
    • Reply Joyce

      Dit heb ik al vaak geprobeerd, maar werkt voor mij niet zoals ik al aan gaf in mijn blog. 🙂

      17/01/2016 at 9:33 am
  • Reply simpel, met een snufje liefde

    Ik ben aan het proberen weer paleo te gaan eten. Vorig jaar ben ik daar veel mee afgevallen en zat een stuk beter in mijn vel. Tot nu toe is het vooral half paleo wat weet lukt. Zo moeilijk om weer vol ervoor te gaan.

    17/01/2016 at 8:17 am
  • Reply Nicole

    15 kilo??? Blijft er dan nog wel wat van je over? Je bent toch al mooi slank? Ik doe ook aan WW, morgen tweede weegmoment. Best spannend. Eerste week was ik 3 kilo kwijt.

    17/01/2016 at 9:31 am
    • Reply Joyce

      Ja haha! Er blijft zeker wat van mij over! Ik ben niet zo slank als dat op foto’s lijkt hoor

      17/01/2016 at 9:32 am
  • Reply Joyce

    Kan ik heel goed begrijpen!

    17/01/2016 at 9:34 am
  • Reply Saskia

    Hi Joyce,

    Ik heb koolhydraadarm dieet gedaan, is mij ontzettend goed bevallen. Ik ben daardoor 25kilo afgevallen.
    Er is een app ‘mijn voedingscentrum’ waarin je kan bijhouden wat je eet en hoeveel koolhydraten. Echt een aanrader!

    Super knap van je dat je wil afvallen. 🙂

    17/01/2016 at 9:49 am
  • Reply Marije

    Toen ik nog ‘kon’ diëten heb ik ook het meeste gehad aan Weight Watchers. In mijn ogen is dat het gezondste dieet wat je kan volgen omdat je gewoon lekker kan blijven eten en jezelf niet hoeft uit te hongeren. Ik wens je héél veel succes! Het gaat je vast lukken!

    17/01/2016 at 9:57 am
  • Reply iooon

    Gezellig met zijn allen aan de WeightWatchers! Ik heb nog nooit een dieet gevolgd. De vorige keer ben ik afgevallen door vooral veel te sporten maar die tijd en ruimte heb ik nu niet meer met Eon dus nu met ww en veel wandelen hoop ik weer door te gaan.

    17/01/2016 at 10:36 am
  • Reply Joyce

    Zo 15 kilo is inderdaad echt veel bij jou denk ik!
    Ben benieuwd naar je WW avontuur. Ik ben meer van de BodieBoost, maar merk wel dat ik het lastig vind me echt aan de twee jokers per week te houden 😉

    17/01/2016 at 11:44 am
  • Reply liesbeth

    Na de bevalling van mijn zoontje ben ik voor gedeeltelijk suikervrij eten gegaan.
    Het voordeel hiervan is dat je gewoon dingen kan eten alleen je moet je eetpatroon iets aanpassen.
    Ik ontbeet smorgens met kwark of Griekse yoghurt met wat suikervrije muesli en fruit, of met havermout.
    Voor smiddags deed ik zelf een broodje bakken in de broodbakmachine of at ik een ei met groente of havermoutpannekoekjes en savonds gewoon avondeten waar ik zin in had. Hierdoor ben ik 8 kilo afgevallen en dan voornamelijk van mijn probleemzone, mijn buik. Ook mijn huid werd mooier en ik had meer energie.
    Dat was voor mij de reden om het te doen, de energie. En dat werkte erg goed voor mij.
    Ik had hierbij veel aan de site smakelijck.nl omdat daar heel veel recepten op staan voor bijv koekjes ofzo voor de lekkere trek.
    Wel heb je naar verloop van tijd minder behoefte aan tussendoortjes omdat je suikerspiegel gelijk blijft.
    Wat ik fijn vond is dat ik gewoon koek kon blijven eten als ik daar zin in had, en in het wekend at ik taart op een verjaardag bijv. Helaas is het een tijdje aan het versloffen geweest en ben ik nu zwanger waardoor ik het niet helemaal meer volg maar in de basis wel.
    Het ontbijt met yoghurt nog steeds en zelf brood bakken af en toe. Alleen de tussendoortjes zijn nu wat minder gezond 😉
    Als ik ben bevallen ga ik er weer voor en wil ik weer bewuster met het eten omgaan, tot die tijd maar even 50/50 🙂
    Ieder moet er zo zijn weg in vinden, veel succes ieder geval!

    17/01/2016 at 1:43 pm
  • Reply jodi

    Iedereen is inderdaad fan van Weight watchers, ben stiekem zelf nu ook wel nieuwsgierig geworden.
    15 kilo is een hoop, ik zou niet denken dat je dat nodig hebt hoor. Je hebt een hartstikke mooi figuur. Ik ga ook maar eens aan de slag. Ben al begonnen met flink water drinken, goed gezond ontbijt en minder snoepen, maar toch ook maar eens die weight watchers bekijken.

    17/01/2016 at 3:15 pm
  • Reply Nathalie

    Tot op heden een goed resultaat gehad met een beetje van Sonja Bakker en een beetje van mezelf!
    Voor mij is de structuur van goed over de dag door verdelen goed, daarnaast heb ik in 2009 2014 kg verloren op die manier en na de tweede zwangerschap, vorig jaar pas 12 kg.

    Bij mij is de knop nu om en ga ik toch weer aan de slag met de menu’s die ik ooit heb ontvangen van een consulente alla Sonja.

    17/01/2016 at 11:03 pm
  • Reply Natas

    Wij leven nu ruim een jaar Paleo, ook de kinderen van 9 en 10 jaar, gaat super,ik ben er veel mee afgevallen in de eerste maanden terwijl ik niets te zwaar was, van 65 naar 55 kilo bij 1.62cm en manlief van 98 naar 84 bij 1.87 zonder honger en sporten. Gewoon bewegen, fietsen en wandelen. We eten glutenvrij, geraffineerde suikervrij, lactosevrij (geen melk, kaas, room), geen snelle koolhydraten zoals brood, pasta en rijst (de jongens wel maar veel minder). We eten wel, groente, vlees, eieren, soms noten, bakken in kokosvet en ghee. Veel fitter en minder dips op de dag! Echt een aanradermaar je moet er wel achter staan, het liefst met het hele gezin!

    31/01/2016 at 9:25 pm
  • Leave a Reply