Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen, waar je ook kijkt overal is wel een influencer te zien of te horen. Niet gek ook dat het COMM influencer in de spotlight zet. COMM is het museum voor communicatie de perfecte plek om influencers en content creators in de spotlight te zetten. Van 6 oktober tot en met 31 januari 2019 is er een tentoonstelling te zien die interessant is voor ouders en kinderen.
Onze kids en youtube
Youtube is een makkelijke bron voor iedereen om muziek te luisteren, video’s bekijken en vele andere dingen. Ook onze kinderen kijken regelmatig youtube video’s. Dit gebeurt niet zomaar, want wanneer de kinderen op youtube zitten wil ik er bij zij. Ze kijken dit dan op televisie bijvoorbeeld. Hier heb ik duidelijk zicht op en wanneer ze iets kijken wat vreemd is of gewoon niet voor de leeftijd van de kinderen bedoeld is gaat het eraf. Ook kijken de kinderen wel eens youtube op de tablets. Sofie heeft haar eigen playlist met K3 liedjes, wat speelgoed video’s en Peppa Pig en Aron mag zelf zoeken. Ik loop regelmatig heen en weer om te kijken of hij dingen kijkt die oké zijn. Gelukkig heb ik hem nog niet betrapt op iets wat hij niet mag kijken, maar dit zal vast nog wel eens komen. Hoe is het gebruik van YouTube bij jullie in huis geregeld? Mogen ze dit zonder toezicht? Of kijk je regelmatig mee? Laat weten, ik ben benieuwd!
De tentoontstelling genaamd INFluencers Behind the Scenese, die ik vanaf nu #IBTS ga noemen, is een route langs alle 4 de etages van COmM. Hier vind je unieke video-content van de influencers. Want wat is eigenlijk een influencers? Is het echt serious business? De antwoorden op deze vragen kun je allemaal vinden in het COMM. Ik ga je alvast een beetje op weg helpen.
Wat zijn influencers en content creators?
Influencers en content creators zijn niet weg te denken uit ons leven, en al helemaal niet uit het leven van onze kinderen. Ze zijn duidelijk aanwezig op social media waarbij ze zichzelf gebruiken om content te creëren. Ze verdienen hun geld dus online door advertenties soms zelfs zo dat je het niet door hebt. Veel merken maken gebruiken van influencers, ik werk op dezelfde manier en verdien ook geld. Nu probeer ik hier altijd transparant in te zijn. Influencers en content creators hebben een enorm bereik wat natuurlijk heel gunstig is voor de adverteerders. Content Creators zijn nog weer een tak apart, hun hebben iets gemaakt wat uniek is, of laten iets zien op een manier wat niet tot weinig voor komt. Tijdens de voorstelling zijn er ook regelmatig Influencers en Creators aanwezig en geven workshops voor ouders en kinderen.
De toekomst?
De influencers zijn wel een beetje de toekomst denk ik, kijk eens naar een Enzo Knol met zijn minecraft filmpjes. Onze oudste mag sinds kort Minecraft spelen en om het een beetje te leren keken wij samen naar video’s op youtube. Onder andere de video’s van Enzo Knol. Of wat dacht je van Sofie die online allemaal speelgoed unboxing filmpjes bekijkt. Jip! De toekomst haha!
Wat is COMM?
Het begon met een postzegelverzameling van Pieter Waller die hij in 1929 aan de Nederlandse Staat schonk onder de voorwaarde dat er een Postmuseum moest komen. Op 18 mei 1929 kwam daar het Nerderlandsche Postmuseumgesticht. Je verwacht niet dat dit een museum is, maar dat is het wel. Maar ook een museum van telegrafie en telefonie. In 1989 veranderde dit in het PTT Museum, dit kwam door de collectie van het PTT bedrijf. In 1999 veranderde het in Museum voor Communicatie, zoals het tegenwoordig is. Super leuk om met je kinderen heen te gaan om te vertellen hoe het er er vroeger aan toe ging haha!
Kortingscode voor #IBTS
Wil jij hier graag naar toe? Tickets bestel je makkelijk online en als je de code IBTSBLOG25 gebruikt krijg je ook nog eens 25% korting! De kaartjes zijn dan echt heel goedkoop en je hebt er gegarandeerd een leuke dag.
Kijk jij ook YouTube video’s met je kinderen?
Geef een reactie