Happy momlife

IMG_5495
Joyce

Joyce

Moeder van 3, bonus van 1, gescheiden en opnieuw verliefd geworden. Deelt tips om met je kids te doen, lekker recepten, budget tips en de leukste uitjes!

Ik val maar niet af…

Al een tijdje ben ik bezig om van mijn zwangerschapskilo’s af te komen en hier heb ik ook al meerdere keren over geschreven. Onlangs begon ik met het programma van New Born Fit mama, nadat ik stopte met weight watchers. New Born Fit Mama leek mij beter aangezien je daar niet gaat crashen in je eten, maar puur je manier van eten aanpast in combinatie met sporten.

Ik weet ook wel dat het probleem bij mezelf ligt en dat ik duidelijk de knop nog niet om heb. De knop van gezonde voeding tot mij nemen bedoel ik dan. Ik ben echt te erg aan het snaaien continu, ik drink weer te vaak energiedrankjes (lekker dikmaker) en drink te weinig water. Ook ’s avonds op de bank gaat er eerst een koekje in en als het even mee zit (of tegen) een zak chips. Mega irritant en ik wil het ook echt niet. Ik wil mezelf niet volproppen met ongezonde meuk. Sowieso wil ik mezelf niet volproppen met grote hoeveelheden eten. Gewoon wat nodig is en dat is voldoende. Dus de knop moet om en ik moet beter op mijn voeding letten. Het gesnaai links laten liggen en niet meer met een lege maag naar de winkel gaan. Het is eigenlijk allemaal zo makkelijk, maar nu moet ik het nog even doen.

Sporten gaat heel anders, ik begin tegenwoordig mijn dag met een work-out van popsugar. Fijne work-outs duidelijke uitleg en je kunt zelf bepalen hoe lang je work-out moet duren. Er zijn work-outs van 15 minuten, 30 minuten, 45 minuten of een uur. Het verschilt bij mij qua tijd welke ik doe. Maar ik probeer het wel iedere ochtend te doen en tot dusver gaat het goed. mis ik het in de ochtend dan doe ik het in de avond. Dit ben ik sinds vorige week gaan doen. Ik probeer de zwaarte ook af te wisselen. Heb ik veel spierpijn van een pittige work-out? Dan kies ik de dag erna voor een minder zware work-out. Of ik doe de ene dag mijn benen en de andere dag mijn bovenlichaam bijvoorbeeld. Ik probeer het zoveel mogelijk in balans te houden, zodat ik delen va mijn lijf ook de tijd geef om bij te komen.

Uiteindelijk komt het wel goed ik, ik moet gewoon de juiste motivatie en mindset vinden om beter te gaan eten en drinken. Oh en misschien wel een schop onder mijn kont. 

Facebook Comments

Share this post