Happy momlife

white throw pillow on bed
Joyce

Joyce

Moeder van 3, bonus van 1, gescheiden en opnieuw verliefd geworden. Deelt tips om met je kids te doen, lekker recepten, budget tips en de leukste uitjes!

5 tips voor een goede nachtrust

Ik gaf laatst aan op Instagram dat ik sinds lange tijd weer goed in mijn vel zit. Super blij ben ik daar mee en ik kreeg ook veel vragen hoe ik er voor gezorgd heb om beter in mijn vel te zitten. Eén van de tips is zorgen voor een goede nachtrust, want oh wat is dit belangrijk! Ik heb zelf tijden slecht geslapen door stress, verdriet en vooral door alle onrust die ik vaak zelf veroorzaak. Sinds kort slaap ik over het algemeen goed en daarom heb ik voor jullie mijn 5 tips verzameld. Hopelijk heb jij hier ook iets aan.

crop anonymous person lying in bed

Tip 1: Een goed bed!

Het allerbelangrijkste is een goed bed, een goed matras en een hoofdkussen dat lekker ligt. Een goed matras vind ik zelf het allerbelangrijkste, voordat wij ons matras kochten hebben wij eerst een vergelijkend onderzoek gedaan naar verschillende matrassen, een onderzoek zoals deze over Hästens bedden hier kun je vaak al veel nuttige informatie uit halen, maar daarnaast vonden wij het ook heel belangrijk om naar een beddenspeciaalzaak te gaan om daadwerkelijk even te liggen op de matrassen. Door er even op te liggen kun je vaak al wel merken of iets goed of niet ligt voor jouw slaaphouding. Dan heb je nog een kussen, wij hebben op dit moment echt slechte kussens en zijn toe aan vervanging, en dat zorgt er voor dat wij regelmatig stram en stijf wakker worden. Een goed kussen is dus heel belangrijk. En dan eentje die je misschien snel vergeet, goed beddengoed. Ik heb voor de winter flanellen beddengoed en voor de zomer katoen.

Tip 2: Minder schermtijd ’s avonds

Ik zat voorheen hele avonden op mijn telefoon. Te scrollen op social media, te pinnen op pinterest, en spelletjes doen. Tegenwoordig gaat mijn telefoon vroeger uit en ga ik nog even televisiekijken met Robert. De volgende stap voor mij is ’s avonds gaan lezen, want dit zorgt er voor dat ik nog beter kan gaan slapen. Schermen zorgen er namelijk voor dat je alert blijft waardoor het inslapen moeilijker kan gaan.

Tip 3: Geen frisdrank meer ’s avonds

Ik was een soort van verslaafd aan cola, ik dronk het veel te veel. Nu drink ik in de avonden alleen nog thee en dat voelt ook veel beter. Het enige nadeel hiervan is dat ik wel vaker moet plassen. Ik drink vaak losse thee en heb verschillende smaakjes waarmee ik kan wisselen. Heerlijk!

Tip 4: Schrijven

In de tijd dat er veel onrust was schreef ik veel van mij af. Gewoon in een schriftje, zodat alle negatieve gedachtes uit mijn hoofd waren. De onrust en stress waren voor kort even verdwenen waardoor je later beter kunt gaan slapen. Naast schrijven kun je er natuurlijk ook over praten met je partner, een vriendin of iemand die iets verder van je af staat. Dat helpt je enorm om meer rust te krijgen.

Tip 5: Een goed ritme

En dan eentje die ook heel belangrijk is: een goed ritme. Ik ga iedere avond om 22:00 uur naar boven. Vaak gaan we dan op bed nog even kletsen of televisiekijken, dit moet veranderen in boek lezen, en dan gaan wij slapen. Tussen 22:30 en 23:00 uur val ik meestal als een blok in slaap. In de ochtend gaat om 06:30 de wekker om weer op te staan. Meestal lig ik tot 7:00 uur in bed!

Facebook Comments

Share this post